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Canadian Urbanism Uncovered

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5 comments

  1. C’est bien beau, bien plaisant, mais absolument pas nécessaire selon moi.
    La STM a depuis longtemps pas vraiment de surplus dans ses coffres, il me semble que l’argent qui a servi à payer ces gadgets technos aurait pu servir à améliorer les installation déjà existantes qui son très très vieilles…
    :)

  2. They are making money from these things, they show about 80% ads.

  3. C’est privé ces installations.
    La STM bénéficie de revenus publicitaires issus de ces écrans en plus d’offrir un service supplémentaire (affichage du prochain train, etc.).

  4. I have to admit, with no shortage of embarrassment, that I kind of like them. It does distract me while I’m waiting for the train. Then again, I am easily amused.

    They are much more readable than the Toronto ones.

  5. C’est à peu-près privé — métrovision est une société à part, détenue à 100% par la STM mais qui travaille en partenariats avec le secteur privé.

    For the ads: actually, it’s around 35% ads, and can go up to 50% during events, apparently. And revenue from ads isn’t that much — if there were none, our monthly pass would cost an extra $1.60 per month. I think it’s worth that, but obviously not everyone would agree :)

    Check out this article for the low-down: http://www.ql.umontreal.ca/volume12/numero5/societev12n5b.html

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